رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Saturday, February 14, 2009

balas tag kak balqis..

baru2 lepas xm ni.. saya suke merilekskan minda dulu.. xblh stress2 sgt.. nanti xmsk.. hihi.. (alasankah??)so.. saya jawab ye tag kak balqis yg baik + comel tu.. ^_-
sbnrnye saya terkejut.. mcm mane blogg ni masuk dlm komuniti perubatan.. mmm.. adakah saye perlu hubungi admin supaya membuangnye??? maybe.. nantilah pasni2.. malas nk pk lg.. rasanya xtringin nk bukak blog ni meluas utk semua warga medik mesir kot.. sbb xde pape sgt pn kt blog saya.. sekadar luahan perasaan.. dan kadang2 masa rasa iman tu naik sket.. muhasabah skali.. tp byk melalut jek.. hehe.. senang cite.. byk benda xpaedah jgk sbnrnye.. yang baik tu jadikan pedoman.. mane2 silap.. ringan2 le tangan menaip or bukak mulut terus pn takpe ckp kt empunye diri ni.. insyaAllah sy ready setiap saat tuk betulkan diri yang masih sgt2 lemah+penuh dgn kesilapan.. sahabat yang baik adalah yang memberi nasihat apabila diminta.. ^_- nasihatilah saya masa sy wat silap.. T_T

Ini preskripsi hidup saya:

A) 5 things I’ve learned so far in life

1. Kebergantungan 100% pd Allah
2. bersyukur dgn apa yang ada + redha atas segala yang berlaku
3. Berfikir sebelum bertindak.. jgn tergesa2 supaya xmenyesal dikemudian hari!!!
4. sabar+berusaha sedaya upaya stakat yang mampu
5. Belajar supaya berani present dpn.. berani ke??hihi ^_^

B) 5 things I’ve just discovered this year

1. ukhwah fillah sgt2 inDah jika dihayati bersama!!!
2. Islam itU sgt2 sYumuL + mudah jika bEtuL2 amalkan..
3. iKhlas itU suatU yang Sukar diPerolehi tanpa kita sedar. kne tajdid niat blk..
4. Ilmu tanpa Amal.. seperti poKok yg xberBuah.al'ilmu bila amalin.. kassyajari bila thamarin.mmm rugi2...(tibe2 tringat ust yusuf ajar bahasa arab tinggi T_T)
5. meMbenTuk PeribaDi sOlehah perlukan muJahadaH+isTiqaMah setiap saat!!

[sbnrnye bknlah br sedar thn ni.. ade yang sedar thn2 sebelumnye n so on jgk.. tp ni perkara yg sy sdg pikir skrg. hihi..

C) 5 ways I’ve changed
(xsure dah berubah belum.. on de way.. hehe)

1. SabaR dlm setiap perkara terutama apabila melibatkan org lain sama
2. BerUsaha sehabis daya
3. ambil berat ttg semua org sekeliling
4. cuba Memahami perasaan insan sekeliling
5. Berfikir ttg ciptaan Allah yg Sgh Menakjubkan.. xusah pikir jauh2.. blaja medik dah leh tgk mcm2.. subhanallah!

D) 5 things that make me happy

1. berbual dgn Ma...kakak2...abg2(yeke?? xjgk.. abg2 sy xcaring.. hihi)...anak2 buah...
2. Kawan-kawan, teman dan sahabat handai(Bila sama2 bertemu dan beramah mesra..even senYum!!)
3. ShoPping Buku2 + melayari website2 best ^_^
4. berboRak dGn kwN2 kt Ym.. USRAH ONLINE bersama www.ukhwah.com!! (akhawat only)
5. maKan2 + jaLan2 ^_-

[kalau jawab yang ni je dpn kak kauthar n akak2 semua.. mesti saye kene hentam ni.. hihi.. Allah tetap dihati.. insyaAllah..Ya Allah.. jadikanlah hati-hati kami sentiasa mengingatiMu dan tidak lalai drpdMu.. Janganlah ENGKAU membolak-balikkan hati2 kami.. janganlah ENgkau membiarkan sentiasa lalai dan alpa dgn duniaMu yg sgh indah ini sedangkan ia tidak kekal.. namun, jadikanlah kami semua sentiasa merindui SYURGAMU yang kekal abadi selamanya..amiin]

E) 5 things I want

1. KEBERKATAN DAN REDHA ALLah
2. Cemerlang dunia dan akhirat
3. Matiku dalam husnul khatimah
4. Membina Bait MithaLi yang berjaya dan melahirkan aNak2 soleh dan solehah nanti!!
biiznillah..
5. menjadi anak, pelajar,adik, makcik, sahabat yg Solehah+mithaLi.. Allahumma amiin..


F) 5 names I want to tag
(Soalan paling susah abad ini,bersedialah!)

xjadi tag... hihi

11 comments:

  1. sory tikah soalan susah...
    kena piki lama nk jawab...
    kepala sudah penuh...tidak muat lagi..lain kali sila tag lagi..
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. tulah tujuannye.. hihi..
    muhasabah3x..
    take ur tyme.. xnk wat pn xpe..

    ReplyDelete
  3. o0o mengetag ye..
    xnak buat.. hahahaha

    ReplyDelete
  4. o0o.. brani ye abe min xse wat??
    ore lain xpe xse wat..
    nga abe min adik nk ngaju klu xwat..hihihi..lame dah xngaju nga abe sdiri ni..
    :P

    ReplyDelete
  5. salam..
    hoho~
    tag eman time bz nk xm la plk.
    nnt2 eman free ye tikah.
    insyaAllah~
    k, take care =)

    ReplyDelete
  6. to dhiyah

    hihi.. saje jek la wat bnda ni..
    nk kate xde keje.. tgh xm sbnrnye..
    maybe melepas tension.. hihi.. tension ke?? xde la sgt.. ntah. maybe nk dgr ape jwn dr sahabat2 yg ditag kot..

    so, xwajib pn.. except for my bro!! hihi

    ReplyDelete
  7. hamba ALLAH... sama sepertimuFebruary 19, 2009 at 7:00 PM

    ramainya ditag.... orang minta 5 dia bg dkt 20 org tue...
    tapi nasib baik tidak ditag...

    huhuhu....


    time exam ni, makin byk plak ek org tag mengetag nie....

    selamat menjwab tag-tag2 semua yang mana ditag...

    Pentingkan apa yang lebih penting dari yang penting kerana yang lebih penting itu lebih penting dari yang penting.

    ReplyDelete
  8. hihi..
    xsemestinya blogging xmementingkan ape yg lebih penting..
    maybe tuan punya diri mengantuk..
    mungkin otaknya sudah tepu
    atau mungkin dia sunyi dan mencari2 sesuatu.. lantas terjumpa atau dtg idea.. so dia meluahkan segala2 di sini.. wallahualam.. da kansel tag.. xnak tag sape2..

    ReplyDelete
  9. erm.. baikla.. atikah akan cuba sedaya upaya.. kalau ngantuk wat bnda lain lg berfaedah.. insyaAllah.. even mmg seharian duk memerap umah..hihi..
    hamba Allah doakanla ye

    ReplyDelete
  10. hamba ALLAH... sama sepertimuFebruary 20, 2009 at 1:20 AM

    eh,mksd sy kepda yang kena tag la...

    pastikah siapkn apa y lbh pntg jer...

    klu xde, so buatlah yang pntg...

    jgn terasa ye Dr. Atikah...

    hamba ALLLAH..sama sepertimu tidak berniat jahat...

    [Sad] :((

    ReplyDelete
  11. adei..dah terasa ni mcm mn???
    hihi..
    xdela..
    tau je tagg kene yg betul2 penting je..
    hihi...
    saje nak tagg semua org..
    even org yang xpernah baik pun kene tag.. hihi..
    sbb atikah tgh xbetul kot masa tu..
    xM fever!!!!
    0' Allah.. ALLahummaj alna minnaajihiin wal faaaizin fil imtihan.. Allahumma Amiiiiiin..

    ReplyDelete

^___^