رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Saturday, July 31, 2010


lepas xm ni.. release tension jap..hehe..

nk cite alkisahnya beberapa hari lepas ada jumpe 2 madam kat cleopatra untuk diberi wasiat tentang bagaimana menjadi seorang isteri..hmm.. charing is caring bak kata org putih yek? banyak jgk yang dishare.. pengalaman 2 orang isteri tabah dibumi alexandria dengan seorang cahaya mata yang dididik penuh berhati2 supaya kelak menjadi mujahid2 yang terus memegang panji2 islam.. susahnya memerhatikan kehidupan seorang pelajar.. pada masa yang sama menjadi isteri, ibu dan tidak lupa dia adalah seornag anak dan sahabat. Banyaknye tanggungjawab.. tapi seandainya tekad sudah ditanam.. benih sudah disemai.. cita-cita sudah megah tertulis dalam jiwa-jiwa yang hatinya cintakan kasih sayang Fillah ini.. Allah akan permudahkan..

btw, tak mahu cerita lagi tentang bagaimana menjadi isteri.. kemudianlah..ada pengalaman sendiri baru best kn?? nanti cite panjang berjela-jela.. hik3.. mahu diceritakan bagaimana mencari hubungan diberkati.. huuurm.. jom selidik balik..

Sebelum Kahwin:

syaitan akan mencuit-cuit hati dua insan supaya muncullah perasaan kasih dan cinta.. rindu dendam.. ingin dikasihi dan mengasihi.. Kalaupun niat awalnya telah lama betul ila mardhootillah.. tp syaitan xakan sekali membiarkan dua insan ini malah bertambah2 teruja mahu melaga-lagakan hati yang ketandusan kasih sayang fitrah insani..

Syaitan adalah makhluk terkutuk lagi direjam xakan pernah menyukai walau sebesar zarah anak-anak adam cuba melakukan sesuatu yang disukai Allah.. syaitan xpernah menyukai pernikahan dua anak adam.. lantas makhluk2 durjana ini sentiasa mencuba menghancurkan perancangan dua hamba Allah yang terlalu ingin mendapat redha dan keberkatan ilahi..

lepas kahwin:

syaitan sebagaimana sifatnya xsukakan manusia berterusan mendapat ganjaran pahala dari Allah selagi mana si isteri mentaati si suami.. menggembirakan suami dan berbakti kepada suaminya.. bertambahlah benci mereka apabila dua orang bercinta menuju ilahi.. bersatunya dalam ketaatan menegakkan syariat islam.. berpadunya mereka membina kekuatan yang menjadi benteng diri dari dunia yang penuh fitnah..

hmmm.. saya hanya mahu merenung.. apa-apa yang saya telah lalui.. sedang.. dan akan lalui.. seandainya ada sumtim rasa xkena.. xkena kat hati??xkena xtingkah laku???xkena kat mane2 saje.. saya kena pandang balek.. Ya Rabbi.. atikah..!! ini kerja syaitan!! saya sangat xmahu menjadi sahabat syaitan.. Ya Rabbi.. Peganglah hati-hatiku dan sahabat2ku.. janganlah jadikan kami termasuk golongan kiri yang akhirnya meminta belas kasihanMu untuk kembali ke dunia beramal?? semestinya jawapan untuk kami masa tu adalah TIDAK! kau sudah di alam barzakh.. dna terimalah seksaan atas segala perbuatan kau.. bukankah Aku sudah turunkan Al-Quran sebagai panduan hidupmu???

Ya Rabbi.. kena mujahadah lebih ni... MUJAHADAH.. xsemudah ditulis.. xsemudah diungkap oleh kata2.. tp seandainya mahu sudah dituai.. tekad tisemai.. cita-cita kan bersemi..

hmmm.. currently.. sedang memikirkan tentang keberkatan hidup.. anda??
skrg hati saya sangat tenang.. xtahulah kenapa..even semua orang fed up dengan xm O&G td.. Alhamdulillah.. BismillahiTawakkaltu Alallah..



” Ketahuilah hanya dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang “
( Surah Ar-Ra’d 13:28 )

Semoga di saat nafas terakhir kita, kita tetap teguh bersaksi dengan PENUH KESEDARAN bahawa tiada Tuhan melainkan Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW adalah Rasul Allah SWT.

No comments:

Post a Comment

^___^