رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Tuesday, June 16, 2009

campur semua benda..

Kak Waramlah + suaMi.. Mabruk..!!

Kak Ah + anis+akrom+sofea.. tembamnye sumee!!

Aiman Nurhakim..

banyak crite ciksu dengar dari baby yang xpernah jmpe sorang ni.. benarkah kamu sangat baik budaknye?? nanti kita ketemu ye..



Jadual Xm dah keluar.. jadi berjiddiyyahlah kamu ye!!



jom kongsi sebuah perkongsian.. sebelum menghadapi xm...

1) kena jiddiyyah betul.. iaitu bersungguh2.. even saya masih banyak main2.. sebagai tanda kesyukuran dengan nikmat kurniaan ilahi ni.. kita masih bernyawa untuk teruskan hidup.. kita masih punya kudrat itu berpenat-penat.. kita masih dikurnia dikurniakan sistem dalam badan yang masih elok berfungsi.. bersyukurlah.. dan buktikan dengan bersungguh2.. ibadah yang paling baik adalah ibadah yang paling sesuai dengan waktu dan keadaannya.. jadi ibadah terbaik buat semua pelajar adalah belajar sementelah nk xm dah

2) jauhi maksiat.. erm.. banyak je maksiat yang dibuat sedar x sedar kan.. berbual-bual kosong yang mungkin kadang2 menyakiti hati manusia.. menonton movie.. mendengar lagu yg melalaikan.. xmenundukkan pandangan.. berchatting xtentu hala.. berkata-kata yang buruk.. dan byk2 lagila.. skali buat maksiat.. satu titik hitam akan lekat kat hati kita.. astaghfirullahal aziiim..kalau maksiat masih bermaharaja lela.. mungkinkah ilmu akan masuk?? ilmu itu nur.. nur xkan masuk pada orang-orang yang gelap hatinya..

3) kena tau hadaf atau tujuan belajar.. tetapkan aim kat mane2.. hmm.. sejak sekolah dlu dah dingatkan benda ni.. tapi hari tu saya diingatkan balk.. insyaAllah sama-sama try..

banyak lagi points yang diutarakan oleh ukhti kita.. tapi cukuplah dlu.. nanti ada masa bole smbg lg.. jazakillah atas perkongsian bermakna.. banyak perlu diperbetulkan ukhti2ku.. ayuh!! kalau futur... surat cinta dari Allah tersedia untuk kita untuk dibuka.. Dia sedia mendengar segala pengaduan dan keluh kesah kita..

USAHA+DOA+TAWAKAl

bismillahi tawakkaltu alallah

semoga kejayaan milik semua... biiznillah..

Allahumaj alna minannaajihiiin wal faaaiziin.. fil imtihan.. fiddin.. fiddunna wal Aakhirah

4 comments:

  1. salam.. all d best in your exams :-)

    ReplyDelete
  2. salam kak tikah
    ye same2 kte chaiyok
    all da best xm
    nnt aftr xm kte jale des
    huhu

    ReplyDelete
  3. to Mohamammad Noor:

    jazakallah.. jangan lupa doakan semua sahabat2 di iskandariah ni semua.. semoga kejayaan milik kami.. amiin

    ReplyDelete
  4. to ark:

    all de best ark.. semoga kejayaan milik bersama..bismillahi tawakkal.. insyaAllah..

    nak jalan.. kne prancangan teliti tuh.. even blk lmbt jadual pack.. hehehe... semoga dikurniakan masa untuk bersama nanti.. biiznillah

    ReplyDelete

^___^