رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Friday, January 23, 2009

oh sahabat.. oh teman..

timee2 dekat xm ni la.. dia dtg perasaan mcm2.. hikhik.. ade perasaan suka.. gembira.. sedeh.. xde perasaan pn ade jgk.. kdg2.. rasa redha sepenuh je ngan xm.. lgsg xamalkan konsep tawakkal yg diwar2kan sblm ni.. isk2..

kdg2.. rasa diri ni sgt teruk sebagai pendamping.. teruk sbg sahabat.. teruk sbg teman n so on.. ape yg sy PERLU sedar.. setiap org ade potensi masing2.. setiap org mst ade minat tersendiiri.. n dia juga mesti mempunyai sifat2 dia yg sejak azali dibentuk.. so siapakah saya utk mengatakan tidak untuk itu.. dan ya utk ini?? adakah saya insan yang xpernah silap?? oh.. tidak.. saya sentiasa melakukan kesilapan juga.. namun, mungkin sbb diri ni terlalu meneliti.. terlalu mengambil berat.. terlalu menyayangi dirinya sebagai pendamping.. terlalu mengharapkan sesuatu yang menggembirakan hati saya.. terlalu berharap.. senang cite.. saya keterlaluan eh?? hehe...

sensitivity saya sendiri utk dia.. bukanlah dipaksa. tp, sbnrnye ia hadir sndiri... ish.. byk demand btulla tikah.. isk3.. tp, mahukah kamu andai diri yang kerdil ni langsung xpedulikan dirimu>?? ehehe.. klu mau ckp je.. (gurau je.. ak tau kamu mesti mau ak hiraukanmu.. ngEh3)

so.. i decided.. sy xnk mintak ape2 lg.. sbb sy takot.. kalo kamu xwt.. saya jd tawar hati lak.. klu dah tawar hati.. saya xnk hiraukan sape2 da la. sy xnk mcm tu.. so.. saya xnk mtk kamu wat pape lg.. kamu jadilah seperti kamu seadanya.. tp ada limit dia.. buatlah segala2nya yg xbercanggah dr SYARIAT AllAh.. insyaALLAh.. diri yang kerdil ini sentiasa mendoakan kejyaanmu dunia dan akhirat.. rabbuna yusahhil.. sayang sahabat.. sayang teman.. sayang semua.. ^_^

p/s: choose ur own priority by urself.. u know best for ur own good.. may ALLAH bless u..

7 comments:

  1. be happy!
    smile always (.^_^.)

    exceli, x paham sgt psl entry ni~

    ReplyDelete
  2. punten teh~~..entry ni mcm ditujukan kt seseorng jee...hee...

    ReplyDelete
  3. hihi...

    pahamlah untuk org yang paham..
    xpaham.. wat2 paham je la..

    boley??
    uhuk..

    ReplyDelete
  4. aku [bukan nama sebenar]January 25, 2009 at 9:39 PM

    oh sahabat..oh teman....

    ape beza teman dan sahabat??leh perjelaskn x??

    huk3...

    cam tuju kat some1 jer...kan madihah kn??

    huk3...

    ReplyDelete
  5. betoi3!!(nada upin n ipin)..ika..ika...heee

    ReplyDelete
  6. aku [bukan nama sebenar]January 26, 2009 at 12:51 AM

    dia tuju kat sape ek madihah??agak2 madihah tau x kat sapa dia tuju???

    ReplyDelete
  7. uhuk.. tertanye2 ek utk sape..
    tepuk dada tnye hati.. hihi..
    sape dpt memahami hati tikah..
    dia tu mmg la... ^_-

    ReplyDelete

^___^