رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Friday, January 30, 2009

my last day...

tibe2 bngun pg ni.. rs nk meluahkan sumtim.. mmmm...
teringat lg suatu hari..

"erm.. kite rasa kak tikah sedang diuji.."

uji ape?? ujian iman?? ujian tetapkan pendirian?? ujian kehidupan.. dan segala2nya
mungkin benar.. saya sememangnya di uji.. huk3.. ujian ni berlangsung sejak bermulanya zaman keremajaan.. seawal 14 thun.. huk3..

kenapa saya yg diuji?? tp Allah ade berfirman.. Dia xakan membebankan hambaNYa.. so.. biasanya.. ujian tu adalah ujian yg akan mampu utk hamba2 Allah ni menanggungnya.. tp saya.. xpernah2 saya berjaya menyelesaikan ujian ni.. maybe sy terlalu lemah.. saya hanya mampu bertahan 2 thn tanpa diuji mungkin.. dan ujian ni.. terus dtg menerjah.. sehingga skrg.. ia kelihatan begitu rumit.. mungkin.. mungkin ini petanda utk saya mengakhirinya...

seawal 14 tahun.. saya mengenali dunia yang penuh ujian.. uhuk..
tak pernh belajar mcm mn untuk melepasi ujian tu..
mcm xm.. kite mesti try berusaha bersgh2.. semaksima mungkin..
tuk dpt result cemerlang..
tp ujian kehidupan ni.. saya seolah2 mengikut arus
setiap badai yang melanda.. saya seolah2 redha dgn segala2nya..
beberapa kali ia datang dan pergi.. dan saya seolah2 xperlu merisaukannya lg..
sehingga.. saya sedar..
sedar bahawa..
hidup sebagai khalifah Allah di bumi yang penuh dgn segala kenikmatan ni..
menjanjikan..

adakah kamu beriman dgnKU??

adakah kamu memakan rezki yang Kami berikan???
adaKah kamu mahu bersenang lenang diatas BumiKU????
adakah kamu sanggup menahan siksaaan APi neraka??
adakah kamu mahu bersennag lenang d syurga???

sedangkah kamu masih bermaksiat pdKU...

uhuk... serasa.. diri ni xselayaknye..
xlayak makan segala rezki Allah..
duk atas bumi Allah..
duk bersenang lenang di bumi ALLah
dan dimanakah saya akan tinggal selepas berakhirnya hayat di dunia yg fana' ni???


mlm tu mmg xde mud hbs.. apekah perkara yang sudah selesai bakal diuji jua??
adakah solatku akan memberi petunjuk sbnr??
chat ngan achq..ngn nieda.. n ngn kak balqis mmg agak menenenteramkan hati..
diorg ceritakan semua ttg situasi kehidupan..
hakikat kehidupan yang teruji..
saya xnk diuji lg..
dgn bnda yg remeh tp sbnrnye rumit..
saya xmau kembali jahil sejahilnya seolah2 saya langsung tidak mendapat apa2 dari guru2.. kak2.. kwn2.. n usrah yang dicintai sekian lama..

saya try menetapkan hati ini..
saya xperlu berfikir2 mungkin..
seperti kata mak saya..
baiklah..

spt kate seseorg jua..
dahulukan yg aula.. !!!
xm2.. kne study btul2 da.. insyaAllah

No comments:

Post a Comment

^___^