رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Friday, November 21, 2008

bile hati merindu..~






kalau anda mempunyai kedua2 ibubapa .. bersyukurlah..

kalau anda mempunyai hanya seorg bapa.. bersyukurlah

kalau anda mempunyai seorang ibu sahaja.. pn bersyuukurlah..

jika anda tiada kedua2.. bersyukurlah andai anda dikurniakan adik beradik yg penyayang..

jika anda tiada keluarga sekalipun.. bersyukurlah.. jika anda masih mempunyai serg sahabt@suami@ank..

dan.. seandainya.. anda tidak ditakdirkan memiliki semua yg diatas.. pn bersyukurlah.. kerana anda masih mempunyai Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.. kasih sygNya langsung tidak ternilai berbanding kasih syg sesama manusia.. hmm org kate.. berkata2 mmg sng kn?? mampukan kite praktikkan ape yg dituturkan? benarkah anda mampu menyayangi Allah mengatasi segala2nya?? tepuk dada.. tnye iman..

namun. di kala ini.. kalbuku masih lg merintih.. merindui seorg insan penyayang.. yang telah kembali kpd Pencipta Yang Maha Penyayang.. dialah abahku.. seorang insan yg sering memanjakan ank bongsunya.. sentiasa membawa ku bersama2 ke pejabat.. ke kedai kopi.. ke kebun.. ke tmpt penternakan ayam+itik+burung… ke sekolah.. di rumah.. mengajarku subjek math+english setiap kali terdpt kerja rmh.. memarahi abngku yg sering mengejek+mengacauku.. yang mengajar aku erti belajar… yang memberi sumber inspirasi tuk menjadi seorg insan.. bergelar hamba Allah.. sgh.. hatiku dicarik2 rs rindu..

pemergiannya tanggal 13.03.2001… benar2 menduga seorg bongsu yg sering di manjakan.. sehingga ak mampu berdiri sndiri berdikari seadanya.. disebabkan semua perkara perlu diuruskan sendiri terutamanya urusan rasmi sbb ibuku adalah suri rmh.. dan ma mmg xbiasa dgn semua ni.. namun.. ma tetap sumber inspirasiku utk menjadi lebih kuat dan tabah selepas pemergian tmpt bergantung… alhamdulillah.. Ya Allah.. jadikan lah aku insan yang mampu menyenangkan hati dan kehidupan kedua2 ibubapaku di dunia mahupun di akhirat.. peliharakanlah diri ini dr dosa2 kecil dan dosa2 besar even diri ini sememangnya sgt lemah dan sering lalai.. astaghfirullahal azim..

November 18th, 2008 at 2:00 am


No comments:

Post a Comment

^___^