رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Monday, February 11, 2013

risau yang tidak kena pada tempatnya..

alkisahnya kandungan saya mencecah 14 minggu.. alhamdulillah sume berjalan dgn baik.. cuma disebabkan terlalu banyak masa lapang.. saya terlebih berfikir tentang kandungan ni.. risau dan mcm2 lagilah.. disebabkan saya tiada alahan saya terasa seperti tidak mengandung.. huhu.. so kne la paksa suami bwk sy gi private clinic semata2 nk scan tgk baby's heart beat..hehehehe..

Alhamdulillah scan smlm berjaya wpn saya n suami tergelak masa mengumpat psl doktor yg scan perut saya.. hehehe. doktor perepmpuan tu gaya macam seorg houseman / maybe seorg M.O yg sgt baru.. sedikit menggelabah bila saya dtg sekadar utk scan.. kami suspek beliau sbnrnya xbegitu terer scan perut tp buat LOCUM! haish.. terbuktilah semasa scan beliau nmpk menggelabah.. skrin U/S machine pn xmengadap saya sebaliknya byk mengadap dia. fortunately hubby ada blkg n can see everything.. so double check ngan hubby yg dah ada sedikit sebyk pengalaman di O&G dep suatu ketika dahulu..

saya boleh compare sgt sbb dulunya pernah scan dgn pakar O&G.. beliau cerita everything in details.. sgt puas hati wpon jmpe pakar harga klinik tu lg murah berbanding scan perut dgn seorg doktor yg buat LOCUM ni.. hai.. dats y kerajaan arahkan hanya M.O blh buat locum..saya dpt bygkan pesakit yg dtg dgn penuh harapan utk dptkan khidmat terbaik n sanggup byr bil perubatan.. namun sbnrnya doktor tu not very competent.. ape hasilnya rezeki rm20-50 sejam tu?? tp xpe..saya halalkan aje duit tu sbb dpt tgk jantung baby berdenyut mmg dah ckup melegakan perasaan seorg ibu yg terasa tak mengandung ni yg sbnrnya kandungan sume sihat walafiat.. alhamdulillah wpon kecewa dgn perkhidmatan doktor locum tersebut.. haih kecewaa sgt sbb sy bkn jenis yg mudah nk keluarkan duit utk sesuatu perkara..

so peringatan buat sahabt2 doktor or juniors.. jangan terkejarkan duit sgt kalau anda sbnrnya xcompetent.. xpayah rajin sgt nk buat locum.. baik study rajin2 semasa housemanship n tingkatkn ilmu n skills.. so nti dah jadi M.O blh la buat locum dgn keyakinan, ilmu dan skill yg tinggi..

tu je nak membebel sbbnya ramai sgt org terkejar duit sampai sanggup buat apa sahaja.. xmasuk kubur sume tu.. 

No comments:

Post a Comment

^___^