رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Monday, July 30, 2012

genap 25 tahun

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. syukur ke hadrat ilahi tanggal 27 july 2012 umur saya genap 25 tahun. umur ini sangat banyak angkanya.. tapi saya sedar masih kurang isinya..masih kurang manfaat yg dilaksanakan.. semoga tahun2 mendatang bakal menjadi tahun2 yang lebih baik buat insan kerdil dan hina disisi Allah ini.. tahun ini tahun yang tidak diletakkan apa2 pengharapan kecuali redhaNYA, keberkatanNya, perasaan cinta dan rindu kepadaNya..

ujian demi ujian menimpa di selangi berita gembira sangat menguji jiwa dan iman. Alhamdulillah.. saat terpesong Allah kejutkan dari lamunan panjang.. Allah tegur sedikit demi sedikit tentang kebiasaan yang kurang Dia senangi mungkin.. kemudian Allah sirami dengan rahmat dan kasih sayangNya.. sangat terasa! subhanallah.. terima kasih Ya Rabbul Izzati.. kerana tidak membiarkan diriku walau sesaat.. itulah yg sering kita perkatakan.. Allah tidak pernah perlukan kita.. tapi kita sbgai hambaNya sentiasa dan sangat2 memerlukanNya..

perasaan bertawakkal dalam setiap langkah yg mengiringi sangat2 perlu dimohon agar sentiasa dalam bimbinganNya.. itulah ujian yang dikatakan mematangkan mungkin? saya sedar diri sendiri masih kurang matang.. bila tengok adik2.. malu dgn diri sendiri.. tapi kita mungkin ada cara tersendiri yang Allah telah ciptakan sifat itu bersesuai dengan kita, orang sekeliling kita, dan tempat kita insyaAllah..

namun dari saat ini.. saya sangat2 bersyukur dengan semua nikmat Allah yang tidak terhitung.. sungguh! sangat banyak sampai terasa malu untuk meminta dan terus meminta T_T terima kasih Ya Allah.. dari sekecil2 benda hingga sebesar2 perkara.. saya rasa hidup saya sudah sempurna dengan nikmat2 ini.. terasa segan dan malu menerima nikmat sedang diri masih kerdil dalam beramal.. semoga nikmat ini tidak menjadi istidraj buat saya dan keluarga dan menjadikan kami hamba2Nya yang bersyukur..

sempena hari lahir tahun ini jatuh pada bulan ramadhan.. besarlah harapan untuk menjadikan ramadhan ini sbg Yang Terbaik.. mungkin ramadhan ini ramadhan terakhir samada berakhir dengan hembusan nafas tatkala roh  berpisah dari jasad atau mungkin kerana hilangnya nikmat untuk ramadhan akan datang sbg seorg house officer?? atau mungkin tiba suatu masa terpaksa berkorban meninggalkan terawih di masjid atau menghabiskan 30 juz al quran dek kesibukan kerja dan anak2 serta suami? wallahualam.. yang tinggal hanya doa semoga Allah masih izinkan kita menghidupkan ramadhan untuk ramadhan2 akan datang andai umur masih panjang dan diberkati..

doakan saya sentiasa dalam jalan yang dikehendaki dan diredhaiNya, tidka terpesong dan tidak lalui jalan yang bengkok.. sempena hari lahir ini maaf dipohon andai terdapat salah dan silap yg sengaja ataupun tidak disengajakan..

impian saya.. ingin lahir semula jadi insan baru! 27/7/2012 saya dilahirkan semula.. insan yang masih tidak sempurna dan tidak akan pernah sempurna.. tapi semoga pengalaman2 lepas telah menjadi pengajaran buat diri dan tidak diulangi sampai bila2..

dan jutaan terima kasih dikurniakan kepada zauj yang sangat2 menerima kekurangan diri ini dengan sabar.. jazakallahu khayran kathira kerana setia dan sabar dengan hubungan perkahwinan jarak jauh ini..2 thn ujian PJJ berjaya diharungi dan ia sangat membahagiakan bila sebenarnya ia bakal berakhir tidak kurang 17 hari.. :)) suami adalah sahabat terbaik dunia dan akhirat dan saya nak bersama2 dengannya hingga ke syurga.. Allahumma ameen.. semoga ada sakinah, mawaddah wa rahmah dari Allah buat kami.. yang tinggal hanya amal dan doa.. semoga Allah redha.. ameen.. doakan kami..~

tidak lupa kepada ibu yang tidak pernah putus menyokong saya dan kakak2 serta abg2 dan rakan taulan.. semoga Allah sentiasa bersama kalian dan kurniakan pahala berterusan.. ameeen