رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Tuesday, March 8, 2011

kapal terbang...

dulu masa program motivasi.. selalu fasi akan tanyakan "apakah simbol untuk diri awak???"

awal2 memang xpaham.. simbol ape? then lepas dia explain.. baru la paham.. so semua org meletakkan diri dalam sesuatu.. samada saya adalah seperti kapal terbang.. saya adalah seperti pokok.. saya seperti coklat.. dan macam2 lagi.. yg pasti semua yg dipilih pasti ada manfaat dan benda baik2.. of course la kan? kita mahu membina yg terbaik untuk diri.. membayangkan sesuatu yg bagus untuk digapai.. tatkala suatu hari nanti menjadi insan berguna.. berguna kepada bangsa, agama dan negara.. mmg itu slogan yang sentiasa dilaung2kan tatkala menulis cita2..

hmm saya memilih diri sebagai kapal terbang.. penciptaan yang unik sehingga boleh terbang tinggi.. mempunyai kuasa enjin yg tinggi, harga minyak yang di perlukan pun mahal, dan kap[al terbang ni bukan calang2 orang boleh naik, dia boleh terbang tinggi.. lebih tinggi dari awan.. dan dia ada destinasi yang dituju.. ada objektif yang tetap.. semua orang pun boleh hidup dengan selesa di dalamnya dengan makanan dan minuman yg sedap.. ramai orang akan diberi layanan yg baik oleh pramugara dan pramugari..

so saya meletakkan diri saya adalah mahal.. sebab tu saya kena menutup aurat sebaik2nya.. hanya yang halal sahaja boleh melihat keindahan seseorang wanita.. insan2 yg disayangi akan cuba dibahagiakan sebaik mungkin sebagaimana layanan pramugara dan pramugari tu.. dan hidup perlulah ada matlamat yg jelas.. dan berusaha menggapainya.. panjangnye nak hurai.. tp malas.. actually bad mooood..

kenapa? flight tukar kepada 18 hb mac 2011

yer.. bersyukur dapat flight free.. tp even kalau xm ditunda.. berapa hari la sgt??? 2,3,4 hari? saya perlukan masa nk settle down.. saya perlu sediakan diri seselesa mungkin sebelum xm.. even saya prefer nak study kat ssane.. rumah xtaw macam mane tunggang terbaleknye? nak bersihkan rumah.. nk kne prepare macam2 before xm.. nak kne pergi pasar sume.. barang2 byk lg kat asrama.. physically ok.. insyaAllah.. mentally tuu berat siket.. Ya Allah kuatkanlah diri ini..

No comments:

Post a Comment

^___^