رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Sunday, February 27, 2011

kenduri kampung desa vista salak tinggi..

sangat kagum rasanya hadiri wedding kali ni.. 27 february 2011.. bukan kagum dengan wedding tu saja.. sebenarnya kagum dgn jkk surau desa vista.. semua orang bergotong royong sama2 melancarkan majlis walimatul urus 2 mempelai ini.. kagum dengan semangat gotong royong n berkerjasama mereka.. memang hebatlah org desa vista!

actually org2 sini semuanya dari negeri yang berbeza.. tp bekerja dengan syarikat MAS majorotinya dan telah berumahtangga sekaligus membeli rumah2 di sini.. jadi, terbentuklah satu kampung desa vista..

jkk surau ni sangat aktif.. sejak 2 tahun lepas surau ni dibina... kkalau musim ramadhan tu.. mmg semua org semangat bergotong royong masak utk berbuka puasa.. utk morih pun ada.. dan diorg ni sll juga ada qiamullail dan terawih.. mmg kagum saya tengok golongan ini yang terdiri dari golongan muda sampai tua... actually ramai lg yg muda2.. thats y la semua still bersemangat tinggi..

sempena setiap kenduri.. semua org2 desa vista akan menyumbang duit dan tenaga utk sediakan makanan utk para tetamu keesokkannya.. semua akan bergotong royong di surau sama2 memasak.. so mmg kenduri sentiasa tidak menjadi beban para pengantin.. wau.. superb kan???? makanan mmg 1st class je.. sbb ramai org2 keje catering dgn MAS akan tlg masak termasuk abg ipar saya.. n diorg yg xkeje pada hari kenduri akan tolong tambah lauk pauk.. basuh pinggan mangkuk..

dan diorg ni pun ada jadual tersendiri utk sama2 menjaga keselamatan kampung.. setiap mlm akan ada org bertugas dekat pintu masuk utk kenalpasti siapa yg masuk ke kwsn mereka...

saya mengucapkan syabas utk anda semua.. seronoknya.. nanti nak cari penempatan yg ada surau yg hebat mcm ni jgk la!..

Dantolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya.

[al maidah:2]

No comments:

Post a Comment

^___^