رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Monday, January 25, 2010

izinkanlah.. =,(


kenapa perlu ada sayang andai ia menyiksakan?
kenapa perlu ada rindu kalau ia menderitakan??
kenapa perlu ada cinta kalau ia merosakkan??

Ya Allah..
buanglah rasa sayang..
buanglah rasa rindu..
buanglah cinta dalam hati ini..
biarlah sayang, cinta dan rindu ini sesuci dan seindah purnama..
yang hanya layak untuk insan yang benar-benar berhak!

Ya Allah..
izinkan aku bertafakur sendirian..
di kala malam sedang indah disinari sang purnama..
dikala subuh semakin menjelang..
disaat ENGKAU sangat ingin mendengar rintihan hambaMU..
aku merintih ya Allah..
aku terlalu banyak mengeluh..
ampunilah Ya Allah..

Ya Allah
izinkan aku hanya merinduiMu Ya Rabbul Izzati..
izinkan aku hanya menyayangiMu Ya Rahiiim..
izinkan aku hanya menyintaiMu ya Rahmaaan..

izinkan aku menjadi insan yang tiada perasaan..
izinkan aku melontarkan diri jauh dari dosa dan noda...
izinkan aku terbang di awang-awangan mencari diriMU..
izinkanlah ya Allah..

tunjukkan kami jalan-jalan kebenaran yang sangat lurus dan jernih..
untuk menjadi pedoman hidup kami ke akhir hayat..
supaya kami menjadi golongan kanan yang sentiasa Engkau Redhai..

didiklah hati kami..
tarbiyahlah diri kami..
dengan segala perancanganMU..
hanya Engkau yang MAHA KUASA...

subhanallah...
izinkan aku sendirian dalam jiiwa yang diisi denganMU sahaja..
izinkanlah...

2 comments:

  1. Jadilah seperti Sang Perindu pabila malam melabuhkan tirainya.
    SaNg perindu yang merindui khaliknya
    Yang jauh lambungnya dari pembaringan
    Yang matanya masak dek aliran jernih yang mengalir
    Yang hatinya basah menngingati Cinta yang Satu.
    Sang perindu itu menanti-nanti malam melabuhkan tirainya kerna DIa tahu itulah Waktu untuknya bersama KEKASIHnya..

    Ya Rabbana, arahkanlah hati kami kearahMU!

    Ya Muqallibal qulub thabbit kulubana ala deenik!

    ReplyDelete
  2. *ops..basah not masak.. :D

    ReplyDelete

^___^