رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Saturday, March 21, 2009

tenang...

semalam kak midah+kak nafisah dtg umah.best btul rase.rase mcm ade teman untuk 'bersama'.bersama atas 'sesuatu' yg kami sedang tempuhi... byk gk borak+tnye2 kak nafisah..kekuatan 'tenaga' sy makin bertambah..bnyak jugak dicas.. hihi.. Alhamdulillah..

tp hari ni tiba2 seorg teman memulakan bicara..hihihi.. mula2 sy rs xtenang kejap..tp pkir2 blk.. tu kn gerak hati manusia sj..knp sy nk yakin dgn dia melebihi keyakinan sy pada diri sndiri..keyakinan kat DIA yg sy sandarkan sejak awl.. isk3..xblh jadi ni.. saya kene nekad dan yakin. saya xnk percaya pd suatu ape pun lg.. kcuali takdir DIA.. then kena Redha k tikah.. indahnya hidup dgn Tawakal padaNya..

so masa berjalan pulang tadi. saya merenung kembali. memang, jalan ini penuh onak dan duri. dan saya xmungkin mampu mencapai bintang dilangit keseorangan. terima kasih kepada teman seperjuangan yang menjadikan saya 'kuat' even xsekuat harimau lg.masih merangkak.. saat saya jatuh.. kamu sambut saya. saat saya hilang.. kamu tunjukkan arah pd saya. dan semua ni sbb Allah gerakkan hati kita semua untuk bersama jgk..bkn sbb kite nak. tp sbb Dia dah tetapkan..Atas kehendak dan keizinan DIA!! mmm.. jgn ragu2 tikah.. jgn mudah percaya pada sesuatu. ujian akan semakin byk datang . kalo kamu lemah.. kamu akan mudah tersungkur.. jgn biarkan semua tu berlaku!!Ya Allah.. jgnlah Engkau sekali2 membolak-balikkan hatiku... tetapkan hatiku.. jauhkanlah diriku dari suatu apa pun yang membinasakanku.. permudahkan setiap urusan yang aku rasakan hanya untuk mendapatkan RedhaMu yang Satu.. permudahkanlah.. amiiiin Ya Rabb

untuk Dicintai.. kita perlu Mencintai..
untuk Disayangi.. kita perlu Menyayangi..
untuk Dirindui.. kita perlu Merindui...
untuk Diredhai.. kita perlu Meredhai..
untuk DIhargai.. kita perlu Menghargai..

cpt2.. cari Cinta itu..

saya mahu DiCintai..
saya Mahu Disayangi..
saya Mahu Dirindui.. Diingati.. Diredhai..

Ya Allah jadikan aku Geng Ghuraba'


seorang ukhti berkata:
"kalo kita luangkan masa dengan Dia.. pasti Dia akan luangkan masa dgn kita"

so xrugi kalo berbuat sesuatu yang kita berat untuk terima. tu namanye pengorbanan.Dia xkan mensia2kan pengorbanan kita.. ssh sementara kat Dunia nanti leh senang lenang kat Syurga... hAsbuNaLLah WanikMaL WaKiiiiL... ChaiYok2!!!

seorg akhi berkata:
"setuju x kalau org korban utk kita, kita akan sayang org tu, tp kalau kita korban utk org tu, rase cinta akan hadir"

"nak rase cinta pada Allah hadir dlm dr, kene biasekan dgn ibadat yg berat.. yg memerlukan pengorbanan"

bersangka Baiklah selalu dgn Allah...

Jom2.. same2 meraih cinta NYa yang Hakiki.. lagi Kekal Abadi..
selamat bermujahadah...

No comments:

Post a Comment

^___^