رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Thursday, November 12, 2009

Syukur Alhamdulillah..




Selalu ku sakiti Engkau dengan dosaku
Ku balas segala kebaikan-Mu dengan kekurangan

Tiada pernah ku menyedari semuanya
Bahawa nafas yang ku hirup adalah kuasa-Mu

Alhamdulillah ku syukuri semua
Terima kasihku Ya Allah atas indahnya hidup
Alhamdulillah ku syukuri semua
Terima kasih ku Ya Rabbi atas rahmat dalam hidupku

Selalu ku tingalkan Engkau dengan khilafku
Ku balas segala kemurahan-Mu dengan keburukan

Tiada pernah ku menyedari semuanya
Bahawa nafas yang ku hirup adalah kuasa-Mu

Alhamdulillah ku syukuri semua
Terima kasihku Ya Allah atas indahnya hidup
Alhamdulillah ku syukuri semua
Terima kasih ku Ya Rabbi atas rahmat dalam hidupku



Pesanan Editor: Sesungguhnya Allah swt Maha Penyayang lagi Maha Pengasih. Mari berfikir sejenak wahai sahabat, jika sifat Ar-Rahman nya meliputi segenap alam, kepada yang Islam dan bukan Islam apatah lagi sifat Ar-Rahim Nya, yang hanya memayungi hamba-hambaNya yang beriman. Jika engkau perbaiki amalmu, menuruti suruhannya dan meninggalkan larangannya semampu mu, bersabar dengan segala ujian dan sentiasa bersyukur bukankah itu lebih baik bagimu kerana pasti takkan pernah DIA akan meninggalkanmu walau sesaat.

'Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam suatu kaum, nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam suatu kaum yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari-lari anak' (Hadis Qudsi)

No comments:

Post a Comment

^___^