رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi- al A'raf ayat 23.

Thursday, July 23, 2009

Allah...


segala puji bagi Allah Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. yang sentiasa memerhatikan gerak geri hambaNya.. Tuhan Yang sentiasa mendengar keluh kesah dan rintihan hambaNya.. satu-satunya yang mampu membaca segala isi hati hambaNya.. Hanya Allah Maha Mengetahui..

benarlah Allah menguji hambaNya pada titik point PALING LEMAH.. dan saya selemah-lemah insan itu..

terima kasih Ya Allah.. menyedarkan diriku yang terlena.. lalai seketika dengan nikmatMu yang sementara.. sekali Kau katakan ya.. semua nikmat itu akan ditarik dariku.. Allahuakbar.. kurangnya rasa bersyukur dalam diri ini mungkin..terima kasih ya Allah sudi memberikan ujian yang sedikit.. nah.. aku terpana! terkesima seketika cuma.. waktu seolah-olah terhenti.. semua kerja seolah2 tidak bergerak.. langkahku longlai.. semangatku lumpuh! semoga semuanya kembali kepadaku.. mengubat hati yang lara..

air mata ini mahal.. tangisan berharga di kala keinsafan sepatutnya.. tapi kali ini.. aku menangis dengan dunia dan seisinya.. sy xnak menangis lagi.. ana qowi!!

sebutir air mata yg jatuh krn keinsafan adlh 1000 kali lbh baik dr sjuta mutiara yg jatuh di muara lautan..

sesaat bersedih kerana Allah adalah lebih mulia dari seharian bersedih kerana manusia..

Allah Pasti Tolong!! Yakin2 dengan pertolongan Allah...

Allah pasti memegang hati hambaNya dengan sekuat2nya.. Ya.. Allah pasti akan perkenankan.. Allahumma amiiin..


Tidak akan ku tangisi lagi.. yea.. jangan bersedih.. Inna Allah Ma'ana.. ^_^
Allah yuqowi.. Alhamdulillah.. hanya Allah segala-galanya.. dunia ini hanya persinggahan.. ^_^
ni ayat favourite saya time saya sedih.. saje share maybe leh mengubat hati2 sahabat yang tengah berduka lara jua.. ^_^

surah Al-Baqarah

155. Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar.

156. (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: "Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji'uun"[[101]. Artinya: Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nya-lah kami kembali. Kalimat ini dinamakan kalimat istirjaa (pernyataan kembali kepada Allah). Disunatkan menyebutnya waktu ditimpa marabahaya baik besar maupun kecil.

157. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk.

La Haula Wala Quwwata Illa Billah...~

p/s:best muhasabah diri yek.. ayuh selalu2 muhasabah diri yuk.. supaya hati xmati.. chaiyok2 tuk semua..!! pasti boley.. Allahumma amiiiin.. perkenankanlah ya Rabb ^_^


Ath Thalaaq



2. Apabila mereka telah mendekati akhir iddahnya, maka rujukilah mereka dengan baik atau lepaskanlah mereka dengan baik dan persaksikanlah dengan dua orang saksi yang adil di antara kamu dan hendaklah kamu tegakkan kesaksian itu karena Allah. Demikianlah diberi pengajaran dengan itu orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat. Barangsiapa bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.

3. Dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Bismillahi tawakkaltu Alallah.. terima kasih Ya Allah kerana mengembalikan semangatku hari ini.. Alhamdulillah
Hasbunallah wanikmal wakiiil..
nikmal maula wanikmal nashiir..




masa akan menjernihkan segalanya.. ^_-
Allahumma amiiin

1 comment:

  1. saing maa tikah..heeJuly 27, 2009 at 12:37 AM

    bersabarlah wahai teman..
    semoga kau KUAT dlm menghadapi ujianNya...
    daku doakn kau slalu bahagiaa..

    (^_~)

    ReplyDelete

^___^